Přemýšlení staví výše než dovednosti a znalosti, umí přemýšlet v souvislostech.

  • Samostatně myslí a uvažuje
  • Učí se pro život, učení má spojené se zvídavostí, s objevováním nového
  • Je zodpovědný za vlastní činy
  • Chyba je jeho přítel, učí ho, co příště udělat jinak
  • Respektuje názory i prostor druhých
  • Klade si otázky a nachází na ně odpovědi
  • Svobodně se rozhoduje v rámci dohodnutých pravidel
  • Učí se ze své vlastní potřeby

Přemýšlení staví výše než dovednosti a znalosti, umí přemýšlet v souvislostech.

  • Samostatně myslí a uvažuje
  • Učí se pro život, učení má spojené se zvídavostí, s objevováním nového
  • Je zodpovědný za vlastní činy
  • Chyba je jeho přítel, učí ho, co příště udělat jinak
  • Respektuje názory i prostor druhých
  • Klade si otázky a nachází na ně odpovědi
  • Svobodně se rozhoduje v rámci dohodnutých pravidel
  • Učí se ze své vlastní potřeby

Vzdělání vnímá jako užitečný nástroj k poznání světa.

  • Ví, že je sám zodpovědný za to, co se naučí
  • Ví, co mu přináší radost a uspokojení
  • Umí si naplánovat, co se naučí a hospodaří s časem efektivně
  • Čerpá podněty a inspiraci z prostředí

 Věří, že on sám je tvůrce svého vlastního života a i svět kolem sebe vnímá jakop živý organismus, který se neustále vyvíjí.

  • Když něco neví, hledá cesty a odpovědi
  • Ví, že jeho chování a volby mají dopad na celou komunitu
  • Ví, že jak bude planeta Země vypadat v budoucnu, záleží i na jeho volbách a rozhodnutích
  • Je empatický a rozumí svým emocím
  • Ví, že chybami se člověk učí
  • Uvědomuje si, že při svobodné činnosti lehce překonává překážky a problémy
  • Chybu chápe jako přirozený projev učení

 Zajímá se o sebe, o druhé a vůbec o život v celé jeho hloubce a šíři.

  • Váží si práce své i druhých
  • Učí se respektovat sám sebe, druhé i své okolí
  • Učí se řešit konflikty a neshody dohodou
  • Učí se sebereflexi
  • Cítí odpovědnost za sebe, za ostatní a za okolí

Může vás zajímat